Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.
I. Kto jest administratorem danych
Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.
II. Cele i podstawy przetwarzania
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- realizacji Umowy,
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności rachunkowych i podatkowych oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
III. Podstawy prawne:
Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych są:
- 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wykonania Umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem Umowy,
- 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
IV. Odbiorcy danych:
Do Pani/Pana danych osobowych mogą mieć dostęp:
- podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), tj., podmioty zapewniające obsługę prawną, firmy księgowe, dostawcy oprogramowania, firmy informatyczne, szkoleniowe,
- wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych.
V. Okres przechowywania danych:
Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Umowy oraz przez czas wymagany przepisami prawa (w szczególności przepisami o rachunkowości oraz przepisami podatkowymi), a po tym czasie do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z Umową.
VI. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- sprostowania (poprawiania) swoich danych;
- usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:
Podanie danych ma charakter dobrowolny, lecz niezbędny do realizacji w/wym. celu.
VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu, a także na ich podstawie nie będą podejmowane decyzje wywołujące wobec osoby, której dane dotyczą, skutki prawne lub w podobny sposób na nią wpływające.
IX. Dane pochodzące z rejestrów publicznych:
Przekazane dane mogą zostać uzupełnione o dane pochodzące z publicznych rejestrów, o ile była taka konieczność, tj. odpowiednio z Centralnej Ewidencji i Informacja o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej lub Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są przetwarzane w celach opisanych na wstępie, o ile posiadają walor danych osobowych, w zakresie niezbędnym, a podyktowanym wyżej opisanymi celami.
Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, 26-021, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”.
Administrator danych przetwarza Pani/Pana dane w formie wizerunku w celu zapewnienia bezpieczeństwa obiektów i mienia i osób znajdujących się na terenie objętym monitoringiem.
Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie do przetwarzania przez nas Pani/Pana danych, prosimy
o kontakt z Administratorem. Do Pani/Pana dyspozycji jest adres e-mail: biuro@osiedlelesnyraj.pl. poprzez który może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora danych, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO, którym jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony mienia.
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom do tego upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Administrator może w drodze pisemnej umowy powierzyć innemu podmiotowi przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym dla realizacji usługi (np. podmiotom administrującym system monitoringu, współpracującym w zakresie bezpieczeństwa). Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni. W przypadku zaistnienia incydentu dane mogą być przechowane dłużej przez okres potrzebny do rozwiązania sporu lub wyjaśnia kwestii roszczeniowych.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu. W celu realizacji jednego ze swoich praw proszę skontaktować się z Administratorem, do którego dane kontaktowe zostały podane powyżej. Pani/Pana dane rejestrowane są automatycznie po wejściu na obszar objęty monitoringiem, a uniemożliwienie ich przetwarzania będzie skutkowało brakiem możliwości poruszania się po obiekcie.
Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uzna Pani/Pan, że przetwarzając Pani/Pan dane osobowe naruszamy przepisy, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.
I. Kto jest administratorem danych
Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.
II. Informacje ogólne
Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych Nabywców. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.
Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. ustawie o rachunkowości).
FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. kancelarie prawne, kancelarie notarialne, dostawcy oprogramowania).
Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych politykach i procedurach.
III. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna
Dane osobowe przetwarzane są w celu:
- realizacji umowy rezerwacyjnej, przedwstępnej lub deweloperskiej, w tym weryfikacji tożsamości, kontaktu w sprawach związanych z realizacją umowy, przygotowania niezbędnych dokumentów oraz rozliczeń finansowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z umowy rezerwacyjnej, przedwstępnej lub deweloperskiej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych,
- prowadzenia działań marketingowych – wyłącznie po uzyskaniu odrębnej, dobrowolnej zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
IV. Na jakich zasadach przetwarzamy dane osobowe
Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
w sposób niezgodny z tymi celami, - adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla realizacji celów, w których są przetwarzane,
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania,
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.
V. Przysługujące prawa
Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Panią/Panem wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego prawa do:
- informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
- informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
- sprostowania danych,
- bycia zapomnianym,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- sprzeciwu,
- niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
- informacji o naruszeniu ochrony danych.
Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.
Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak zaistnieje podejrzenie, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
VI. Jak będziemy się kontaktować
Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli Pani/Pan tego zażąda, informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Jeśli żądanie zostanie przekazane elektronicznie, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba, że zostanie wskazana nam inna, preferowana forma komunikacji.
VII. W jakim terminie spełnimy żądanie
Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.
W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.
VIII. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców
Możemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe firmom lub innym, godnym zaufania partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Jeżeli współpracujemy z podmiotami, które w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, korzystamy wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie danych spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
Pani/Pana dane osobowe mogą otrzymywać:
- podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obsługi prawnej, notarialnej, finansowej, księgowej, informatycznej
- podmioty zapewniające dostawę oprogramowania,
- dostawcy usług chmurowych,
- kancelarie prawne świadczące usługi doradcze
- wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych.
IX. Jak dbamy o przetwarzanie danych osobowych
Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy szczegółowe procedury.
Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.
X. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane
Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do ścisłego minimum.
Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentów rachunkowych, aktów notarialnych), a także usprawiedliwionego interesu Administratora (np. działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i elektronicznej.
Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:
- okres realizacji umowy – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy,
- okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych
w celu obsługi procesu składanych reklamacji, - do momentu rozstrzygnięcia sporu/rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń
i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym, - do momentu wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych w celu badania poziomu satysfakcji wśród Nabywców Administratora oraz wysyłania informacji handlowych).
XI. Upoważnienia
Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Pani/Pana danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba, że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.
XII. Zmiany w dokumencie
Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.osiedlelesnyraj.pl.
XIII. Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) tak, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i realizacji umowy rezerwacyjnej, deweloperskiej lub przedwstępnej. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy.
Mając na uwadze obowiązek, o jakim mowa w art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1) informujemy, że Pani/Pana dane osobowe otrzymaliśmy od Pani/Pana pracodawcy lub zleceniodawcy, z którym zawarliśmy umowę.
I. Kto jest administratorem danych
Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.
W jakim celu przetwarzamy dane pracowników i współpracowników lub osób kontaktowych ze strony Kontrahenta:
- kontakt z pracownikami/współpracownikami lub osobami kontaktowymi ze strony Kontrahenta w celu wykonania umowy;
- ustalenie oraz dochodzenie i obronę przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z realizacji zawartej z Kontrahentem umowy, a także działań lub zaniechań działających w jego imieniu pracowników, współpracowników.
II. Informacje ogólne
Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych kontrahentów i ich pracowników. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych. Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. ustawie o rachunkowości).
FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. firmy informatyczne, kancelarie prawne, notarialne).
Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych politykach i procedurach.
III. Na jakich zasadach przetwarzamy dane osobowe
Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
w sposób niezgodny z tymi celami, - adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla realizacji celów, w których są przetwarzane,
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania,
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.
IV. Jakie prawa Pani/Panu przysługują
Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Panią/Panem wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Pani/Panu prawa do:
- informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
- informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
- sprostowania danych,
- bycia zapomnianym,
- ograniczenia przetwarzania,
- przenoszenia danych,
- sprzeciwu,
- niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
- informacji o naruszeniu ochrony danych.
Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem. Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak zaistnieje podejrzenie, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
V. Jak będziemy się z Panią/Panem kontaktować
Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli Pani/Pan tego zażąda, informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Jeśli żądanie zostanie przekazane elektronicznie, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba, że zostanie wskazana nam inna, preferowana forma komunikacji.
VI. W jakim terminie spełnimy Pani/Pana żądanie
Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.
W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.
VII. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców
Możemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe firmom lub innym, godnym zaufania partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Szczegółowo sprawdzamy podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Pani/Pana danych. Zawieramy z nimi szczegółowe umowy, a także dokonujemy okresowych kontroli zgodności operacji przetwarzania z treścią takie umowy i przepisami prawa.
Pani/Pana dane osobowe mogą otrzymywać:
- podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
- podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obsługi prawnej, notarialnej, finansowej, księgowej, informatycznej,
- podmioty zapewniające dostawę oprogramowania,
- dostawcy usług chmurowych,
- wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych,
- kancelarie prawne świadczące usługi doradcze.
VIII. Jak dbamy o przetwarzanie Pani/Pana danych
Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy szczegółowe procedury. Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.
IX. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane
Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do ścisłego minimum.
Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentów rachunkowych), a także usprawiedliwionego interesu Administratora (np. działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i elektronicznej.
Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:
- okres realizacji umowy – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy,
- okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych
w celu obsługi procesu składanych reklamacji, - do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
- do momentu wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych w celu badania poziomu satysfakcji wśród kontrahentów Administratora oraz wysyłanie informacji handlowych.
X. Upoważnienia
Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Pani/Pana danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.
XI. Zmiany w dokumencie
Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.osiedlelesnyraj.pl.
XII. Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) tak, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje.
Dokładamy wszelkich starań, aby jakość każdego etapu prac nad osiedlem Leśny Raj była najwyższa.
Zespół FMS Deweloper