Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest administratorem danych

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.

II. Cele i podstawy przetwarzania

Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. realizacji Umowy,
  2. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności rachunkowych i podatkowych oraz w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

III. Podstawy prawne:

Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych są:

  1. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wykonania Umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem Umowy,
  2. 6 ust. 1 lit. c RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem, jeżeli jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

IV. Odbiorcy danych:

Do Pani/Pana danych osobowych mogą mieć dostęp:

  1. podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  2. banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  3. nasi podwykonawcy (podmioty przetwarzające), tj., podmioty zapewniające obsługę prawną, firmy księgowe, dostawcy oprogramowania, firmy informatyczne, szkoleniowe,
  4. wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych.

V. Okres przechowywania danych:

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji Umowy oraz przez czas wymagany przepisami prawa (w szczególności przepisami o rachunkowości oraz przepisami podatkowymi), a po tym czasie do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z Umową.

VI. Przysługuje Pani/Panu prawo do:

  1. dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. sprostowania (poprawiania) swoich danych;
  3. usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych;
  4. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
  5. wniesienia skargi do organu nadzorczego;
  6. cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.

VII. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych:

Podanie danych ma charakter dobrowolny, lecz niezbędny do realizacji w/wym. celu.

VIII. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:

Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu, a także na ich podstawie nie będą podejmowane decyzje wywołujące wobec osoby, której dane dotyczą, skutki prawne lub w podobny sposób na nią wpływające.

IX. Dane pochodzące z rejestrów publicznych:

Przekazane dane mogą zostać uzupełnione o dane pochodzące z publicznych rejestrów, o ile była taka konieczność, tj. odpowiednio z Centralnej Ewidencji i Informacja o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej lub Krajowego Rejestru Sądowego. Dane te są przetwarzane w celach opisanych na wstępie, o ile posiadają walor danych osobowych, w zakresie niezbędnym, a podyktowanym wyżej opisanymi celami.

Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, 26-021, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”.

Administrator danych przetwarza Pani/Pana dane w formie wizerunku w celu zapewnienia bezpieczeństwa obiektów i mienia i osób znajdujących się na terenie objętym monitoringiem.

Jeśli ma Pani/Pan jakiekolwiek pytania odnośnie do przetwarzania przez nas Pani/Pana danych, prosimy
o kontakt z Administratorem. Do Pani/Pana dyspozycji jest adres e-mail: biuro@osiedlelesnyraj.pl. poprzez który może Pani/Pan skontaktować się z Administratorem we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora danych, tj. art. 6 ust. 1 lit. f RODO, którym jest zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony mienia.

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnianie podmiotom do tego upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Administrator może w drodze pisemnej umowy powierzyć innemu podmiotowi przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym dla realizacji usługi (np. podmiotom administrującym system monitoringu, współpracującym w zakresie bezpieczeństwa). Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż 30 dni. W przypadku zaistnienia incydentu dane mogą być przechowane dłużej przez okres potrzebny do rozwiązania sporu lub wyjaśnia kwestii roszczeniowych.

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu. W celu realizacji jednego ze swoich praw proszę skontaktować się z Administratorem, do którego dane kontaktowe zostały podane powyżej. Pani/Pana dane rejestrowane są automatycznie po wejściu na obszar objęty monitoringiem, a uniemożliwienie ich przetwarzania będzie skutkowało brakiem możliwości poruszania się po obiekcie.

Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uzna Pani/Pan, że przetwarzając Pani/Pan dane osobowe naruszamy przepisy, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest administratorem danych

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.

II. Informacje ogólne

Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych Nabywców. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.

Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. ustawie o rachunkowości).

FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. kancelarie prawne, kancelarie notarialne, dostawcy oprogramowania).

Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych politykach i procedurach.

III. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

  1. realizacji umowy rezerwacyjnej, przedwstępnej lub deweloperskiej, w tym weryfikacji tożsamości, kontaktu w sprawach związanych z realizacją umowy, przygotowania niezbędnych dokumentów oraz rozliczeń finansowych (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  3. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami wynikającymi z umowy rezerwacyjnej, przedwstępnej lub deweloperskiej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora danych,
  4. prowadzenia działań marketingowych – wyłącznie po uzyskaniu odrębnej, dobrowolnej zgody (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

IV. Na jakich zasadach przetwarzamy dane osobowe

Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
    w sposób niezgodny z tymi celami,
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla realizacji celów, w których są przetwarzane,
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania,
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.

V. Przysługujące prawa

Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Panią/Panem wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego prawa do:

  1. informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
  2. informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
  3. sprostowania danych,
  4. bycia zapomnianym,
  5. ograniczenia przetwarzania,
  6. przenoszenia danych,
  7. sprzeciwu,
  8. niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
  9. informacji o naruszeniu ochrony danych.

Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.

Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak zaistnieje podejrzenie, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

VI. Jak będziemy się kontaktować

Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli Pani/Pan tego zażąda, informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Jeśli żądanie zostanie przekazane elektronicznie, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba, że zostanie wskazana nam inna, preferowana forma komunikacji.

VII. W jakim terminie spełnimy żądanie

Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.

W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.

VIII. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców

Możemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe firmom lub innym, godnym zaufania partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Jeżeli współpracujemy z podmiotami, które w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, korzystamy wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie danych spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.

Pani/Pana dane osobowe mogą otrzymywać:

  1. podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  2. banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  3. podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obsługi prawnej, notarialnej, finansowej, księgowej, informatycznej
  4. podmioty zapewniające dostawę oprogramowania,
  5. dostawcy usług chmurowych,
  6. kancelarie prawne świadczące usługi doradcze
  7. wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych.

IX. Jak dbamy o przetwarzanie danych osobowych

Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy szczegółowe procedury.

Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.

X. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane

Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do ścisłego minimum.

Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentów rachunkowych, aktów notarialnych), a także usprawiedliwionego interesu Administratora (np. działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i elektronicznej.

Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:

  1. okres realizacji umowy – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy,
  2. okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych
    w celu obsługi procesu składanych reklamacji,
  3. do momentu rozstrzygnięcia sporu/rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń
    i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
  4. do momentu wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych w celu badania poziomu satysfakcji wśród Nabywców Administratora oraz wysyłania informacji handlowych).

XI. Upoważnienia

Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Pani/Pana danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba, że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.

XII. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.osiedlelesnyraj.pl.

XIII. Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) tak, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i realizacji umowy rezerwacyjnej, deweloperskiej lub przedwstępnej. Ich niepodanie może skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy.

Mając na uwadze obowiązek, o jakim mowa w art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L Nr 119, str. 1) informujemy, że Pani/Pana dane osobowe otrzymaliśmy od Pani/Pana pracodawcy lub zleceniodawcy, z którym zawarliśmy umowę.

I. Kto jest administratorem danych

Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Daleszycach, adres: ul. Świętokrzyska 9, 26-021 Daleszyce, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001050098, NIP: 6572980706, REGON: 525968376, zwana dalej „Administratorem”. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się pod adresem: biuro@osiedlelesnyraj.pl.

W jakim celu przetwarzamy dane pracowników i współpracowników lub osób kontaktowych ze strony Kontrahenta:

  1. kontakt z pracownikami/współpracownikami lub osobami kontaktowymi ze strony Kontrahenta w celu wykonania umowy;
  2. ustalenie oraz dochodzenie i obronę przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z realizacji zawartej z Kontrahentem umowy, a także działań lub zaniechań działających w jego imieniu pracowników, współpracowników.

II. Informacje ogólne

Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych kontrahentów i ich pracowników. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.  Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. ustawie o rachunkowości).

FMS DEWELOPER spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. firmy informatyczne, kancelarie prawne, notarialne).

Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych politykach i procedurach.

III. Na jakich zasadach przetwarzamy dane osobowe

Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
    w sposób niezgodny z tymi celami,
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla realizacji celów, w których są przetwarzane,
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania,
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.

IV. Jakie prawa Pani/Panu przysługują

Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Panią/Panem wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Pani/Panu prawa do:

  1. informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
  2. informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
  3. sprostowania danych,
  4. bycia zapomnianym,
  5. ograniczenia przetwarzania,
  6. przenoszenia danych,
  7. sprzeciwu,
  8. niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
  9. informacji o naruszeniu ochrony danych.

Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem. Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak zaistnieje podejrzenie, że przetwarzając dane osobowe naruszamy przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

V. Jak będziemy się z Panią/Panem kontaktować

Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli Pani/Pan tego zażąda, informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Jeśli żądanie zostanie przekazane elektronicznie, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba, że zostanie wskazana nam inna, preferowana forma komunikacji.

VI. W jakim terminie spełnimy Pani/Pana żądanie

Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.

W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.

VII. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców

Możemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe firmom lub innym, godnym zaufania partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Szczegółowo sprawdzamy podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Pani/Pana danych. Zawieramy z nimi szczegółowe umowy, a także dokonujemy okresowych kontroli zgodności operacji przetwarzania z treścią takie umowy i przepisami prawa.

Pani/Pana dane osobowe mogą otrzymywać:

  1. podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  2. banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  3. podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie obsługi prawnej, notarialnej, finansowej, księgowej, informatycznej,
  4. podmioty zapewniające dostawę oprogramowania,
  5. dostawcy usług chmurowych,
  6. wykonawcy świadczący usługi w zakresie prac budowlanych i instalacyjnych,
  7. kancelarie prawne świadczące usługi doradcze.

VIII. Jak dbamy o przetwarzanie Pani/Pana danych

Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy szczegółowe procedury. Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.

IX. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane

Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do ścisłego minimum.

Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentów rachunkowych), a także usprawiedliwionego interesu Administratora (np. działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i elektronicznej.

Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:

  1. okres realizacji umowy – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy,
  2. okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych
    w celu obsługi procesu składanych reklamacji,
  3. do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
  4. do momentu wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych w celu badania poziomu satysfakcji wśród kontrahentów Administratora oraz wysyłanie informacji handlowych.

X. Upoważnienia

Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Pani/Pana danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.

XI. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.osiedlelesnyraj.pl.

XII. Przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany

Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania) tak, że w wyniku takiego zautomatyzowanego przetwarzania mogłyby zapadać jakiekolwiek decyzje.

Dokładamy wszelkich starań, aby jakość każdego etapu prac nad osiedlem Leśny Raj była najwyższa.

Zespół FMS Deweloper